Опішнянська громада

Полтавська область, Полтавський район

Якими можуть бути підстави для відключення газу споживачам?

Дата: 11.09.2024 10:02
Кількість переглядів: 87

Якими можуть бути підстави для відключення газу споживачам?

 

Досить поширеними є випадки коли працівники газової служби припиняють газопостачання споживачам мотивуючи свої дії витоком газу у конкретній квартирі/будинку, наявністю заборгованості у споживача за спожитий газ, відмовою споживача від укладення договору на технічне обслуговування газових приладів або від виконання умов цього договору в частині здійснення оплати виконані роботи та ін.

Тож які підстави припинення газопостачання передбачені чинним законодавством?

Відповідно до положень глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494, оператор газорозподільної системи (далі - Оператор ГРМ) в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання на об'єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285, а також нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, зокрема, у таких випадках:

1) несвоєчасна та/або неповна оплата послуг згідно з умовами договору розподілу природного газу;

2) отримання від Оператора газотранспортної системи повідомлення про припинення розподілу природного газу споживачу у випадках:

- відсутності споживача в Реєстрі споживачів будь-якого постачальника у відповідному розрахунковому періоді;

- відсутності підтвердженої номінації у діючого постачальника на обсяги транспортування природного газу для потреб споживача;

3) подання споживачем або його постачальником (який уклав з Оператором ГРМ договір на виконання робіт, пов’язаних з припиненням/обмеженням газопостачання споживачам) письмової заяви про припинення газопостачання;

4) відмова споживача від встановлення лічильника газу, що здійснюється за ініціативи та за кошти Оператора ГРМ, з урахуванням Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу»;

5) розірвання договору розподілу природного газу;

6) несанкціонований відбір природного газу або втручання в роботу засобів вимірювальної техніки чи газорозподільної системи;

7) несанкціоноване відновлення газоспоживання;

8) визнання в установленому порядку аварійним станом газорозподільної системи та/або ліквідація наслідків аварій, спричинених надзвичайними ситуаціями техногенного, природного або екологічного характеру, та проведення ремонтно-відновлювальних робіт;

9) наявність заборгованості за несанкціонований відбір природного газу з газорозподільної системи;

10) необґрунтована відмова від підписання акта наданих послуг та/або акта приймання-передачі природного газу (норма застосовується по об’єкту споживача, що не є побутовим);

11) відмова представникам Оператора ГРМ в доступі на об’єкти або земельну ділянку Споживача, де розташована газорозподільна система та/або газове обладнання, та/або комерційний вузол обліку газу, для здійснення контролю відповідності встановленого газоспоживаючого обладнання проєктній документації, обстеження газових мереж до вузла обліку природного газу та/або газоспоживаючого обладнання;

12) в інших випадках, передбачених законодавством.

Якщо у споживача наявна заборгованість за постачання чи розподіл природного газу, представники газорозподільної компанії  мають надіслати рекомендованим поштовим відправленням або надати з позначкою про вручення повідомлення про припинення газопостачання/розподілу природного газу побутовому споживачу не менше ніж за три доби до запланованої дати припинення газопостачання (розподілу природного газу). При цьому в повідомленні мають бути зазначені підстави та дата припинення газопостачання (розподілу природного газу) Оператором ГРМ.

Споживач зобов’язаний допустити представників Оператора ГРМ на власні об’єкти та не протидіяти їм при здійсненні заходів з припинення (обмеження) розподілу природного газу.

Тож що робити споживачу у випадку припинення газопостачання без повідомлення причин?

По-перше. Уважно прочитайте свої договори  на постачання і розподіл природного газу. Якщо такого договору на руках немає, то зверніться з інформаційним запитом про видачу завіреного договору, на підставі якого відбувається постачання та розподіл газу. Можна взяти до уваги і типовий договір, який є у відкритому доступі.

По-друге. Потрібно звернутись із письмовим запитом до газопостачальної та газорозподільної  компаній та дізнатись причини, через які відключено газ. Запит направляйте наступним чином:

  1. скановану копію листа (з датою, підписом) направте електронною поштою;

  2. в паперовому варіанті подати особисто чи поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

По-третє. У разі наявності доказів безпідставного припинення газопостачання, споживач має право звернутись до суду з позовом про оскарження дій газопостачальної/газорозподільної компанії.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь